הקונסול לשעבר הסביר: הרפורמה – נושא פנים אמריקאי

    אסתי פלד 1 Comment on הקונסול לשעבר הסביר: הרפורמה – נושא פנים אמריקאי

    קונסול ישראל לשעבר בלוס אנג'לס, יקי דיין במהדורה המרכזית: "יש שיתוף פעולה טוב ביננו לארה"ב. אבל אנחנו נמצאים בנקודה דרמטית בנוגע לאיראן ולמזרח התיכון אם רוצים נורמליזציה בסעודיה. אין תחליף ליחסים טובים בין ראש הממשלה לנשיא ארה"ב"

    הבית הלבן צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קונסול ישראל לשעבר בלוס אנג'לס, יקי דיין שוחח הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית על היחסים עם ארה"ב: "הרפורמה המשפטית היא נושא פנים אמריקאי כי רבים מיהודי ארה"ב שמצביעים למפלגה הדמוקרטית לא אוהבים את הרפורמה הזאת והם לוחצים על ההנהגה. האמריקנים רואים ברפורמה הזו חריגה מהערכים המשותפים של שתי המדינות".

    לדבריו "חופש הביטוי שם הוא עוד יותר קיצוני מאשר אצלנו. בנאומיי בקמפוסים נתקלתי בדברים הרבה יותר גרועים מאלה שנתקל בהם שמחה רוטמן".

    הוא הבהיר: "יש שיתוף פעולה טוב ביננו לארה"ב. אבל אנחנו נמצאים בנקודה דרמטית בנוגע לאיראן ולמזרח התיכון אם רוצים נורמליזציה בסעודיה. אין תחליף ליחסים טובים בין ראש הממשלה לנשיא ארה"ב ולכן חשוב שהשיח ביניהם יהיה מאוד הדוק".

    על הבחירות לנשיאות: "כרגע כפי שזה נראה זה יהיה מירוץ בין טראמפ לדה סנטיס. מאוד נוח לנו בחיקה של המפלגה הרפובליקנית. אבל נקודת העוצמה של ישראל זו התמיכה הדו מפלגתית וצריך לשמר אותה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איך זה נושא פנים אמריקאי?
      אם ישראל תחליט שמעניין אותה זכויות הכושים בארה”ב זה יקרא עניין פנים ישראלי?!
      וכל הדברים שמנסים להעביר שיהיה ברפורמה, קיימים שנים בארצות הברית כמו הועדה למינוי שופטים שממונה על ידי המפלגה השלטת ולשופטים שם אין כח לפסול חוקים. וכן ליועמשים יש אופציה רק לייעץ ולא להחליט. ואין שם את המושג המטומטם הזה של עילת הסבירות. אלא הכל על פי החוקה האמריקאית ופרשנות השופטים.